Thursday, September 4, 2008

Höstens Inspiration

Här kommer en liten höstinspiration och presentation av vad jag vill gå omkring i och satsa på i höst. Mitt mål är att införa glamour i min vardagsklädsel - dagen efter mina tankar kring glamour och dess brist i vårt samhälle gjorde Trinny och Susannah ett program om just detta med målet att återinföra glamouren. Diane von Furstenberg har lyckats bäst med att fånga känslan jag vill åt. Hoppas ni finner inspiration!


Mycket av glamouren hänger på håret, det gäller att ha snyggt, välvårdat hår som syns att man lagt ner tid på. Lyxiga smycken, broscher. Det handlar om detaljerna. Lyx i vardagen. Elegans. Mycket svart. Bruna och beiga toner. Guldigt. Bland av material.

Marnis korta tweedbyxor. Enkla gubb-byxor.



Silkigt lyxigt material, knäppt blus.

Vacker spetsklänning från Prada. Kortkort.

Dolce & Gabbana. Skirt och böljande.

Bilder: Style.com

1 comment:

Anonymous said...

Härliga inspiratoinsbilder!! =)